Sunday, November 21, 2010

~~air xda...solat hajat pom terlepas~~!!

hahahahahahaha......nie nak citer kit sal kejadian semalam....sory la semalam ku xsempat update pe yang jadi semalam 2....malas pom ada.....xsempat pom ada....byk citer yg ku nak karang sebelum nie...tapi, xtau nak karang pe...so,biar cam 2 jela....(sebenarnya da malas la kit)...maklom la nak final nie kan...xon9 sgt
la.....hihi...btw....berhubung kisah semalam..haha..mang xtahan gelak aku, dayang, nani, dan eka....hahaha...bermulanya petang 2 ku pg mamam ngn eka baby then ku balik dulu.... dengan air nya xda ag kat umah, ku punggah la air dalam baldi nie, satu demi satu tuk mandi...bapak!! sakit pinggang aku...sesudah ku mandi...ku nak ambik wuduk kat singki bawah 2....air kat singki 2 makin slow...punya la kusyuk ambik wuduk tuk solat maghrib...finally ku nak basuh kaki...kaki kanan ku mang la dan....dan basuh ja kaki kiri terus xda air....mang sangat siot!! hahah...
masa 2 atin duk mamam nasi die....kusyuk punya kusyuk ngah mamam, boleh ag 2 gelak kan aku...hahah..sengalnya atin....haha...aku dengan xmalu nya mintak tolong atin bik air kat luar 2.... tuk sempurnakan wuduk aku nie la...hihi....bek kan aku nie....hihi....masa duk 2gu atin 2... eka turun tuk makan...
then, die ajak ku pg solat hajat...hihi..mang lama gak xsolat hajat ramai2x semalam nie...huuhu...
ku tanyer la eka nie, solat hajat yg diorang nak buat 2 lepas maghrib ka lepas isyak???
then, die xsure sgt.....kami punya la duk agak2x..maybe lepas isyak kot..sbb sebelom nie kan lepas isyak baru solat hajat.....hihi....sesudah solat maghrib n kami siap2x nak pg surau kkf nie.....dgn huru hara n gelak ketawa aku, dayang, eka n nani duk pertikaikannya lagi...masa bile sebenarnya nie nak buat solat hajat???hahaha....
sesudah mendengar azan isyak, kami singgah jap kat koop nie...si nani nak beli air...kan namanya nak solat hajat,mesti la nak wak air yassin n solat hajat kit kan....botol besar plak 2....
hihiihi....kami naik kesurau 2 dgn bek hati n sambil 2 duk sembang2x da ke x orang nie n ckp entah2x solat hajat 2 lepas maghrib....hihi...nama tau la kan...malu weh....huhuhuhu...
lass2x...mang da orang....dgn memberi salam yg bek..ceehhh...then duduk la kami ingt kan da ceramah ka apa...upa2x nya................... buat sesi pengenalan.....hahahaha....mau xsegan n gelak aku, nani, dayang n eka dan yang lain...sesudah sesi pengenalan 2, kami nak solat isyak....
then, da someone yg ku xpasti sapa yg tanyer akak 2 buat solat hajat 2 lepas isyak ka????
then...akak 2 ckp la solat hajat dah buat..lepas maghrib!!!!hahahah...mau xgelak aku, dayang, eka n nani.....
hahahha....punya la nak sembahyang isyak n time masuk sah 2....aku, dayang n nani still duk gelak xbunyi suara!!!hahahah....sembahyang pom xkusyuk sbb terkenang kan perkara nie terjadi gak...pe yang ku ckp 2 mang tul2x terjadi la....solat hajat diorang buat lps maghrib...haha....solat hajat nie just tuk muslimah shja....selesai solat 2..kami balik umah n eka bagi cadangan semasa dlm perjlnan 2 la......xsempat nak solat hajat n baca yassin ramai2x,kiter baca yassin kat umah ja....
cam mane??aku, nani, n dayang ok ja....huhu...atin yang duk kat umah 2 tanyer cam ne....ok x solat hajat 2..awat yg cepat sgt.....hihihi...kami ckp la xsempat kan baca yassin...nak baca kat umah....haha..xmau atin tau mula2x 2 takut die gelak kan kami semua..hahaha..then, ku citer gak kat die pe yang terjadi 2....hahaha...
alhamdulillah....selesai sudah pe yang patut kami lakukan semalam 2.....
tapi still duk gelak biler duk kenang kan balik semalam kejadian semalam....hahahhaha....
btw...syukur alhamdulillah karna diberi kesempatan tuk solat jemaah n baca yassin...
huhuuhu....setakat ini saja la.....kat bawah nie ku sertakan pic dak2x umah aku 2 la...eka, dayang n atin....pic nani lom da dalam lptp aku nie...xper2x..jangan risau..kang ku masuk kan pic die gak n kenal kan sapa nani nie...huhuhu.....

nie time ngah mamam dalam kelas....


pic nie awal sem nie...mam kfc!!just nak kenalkan si dayang nie..huhuhu


sama la nie..skali gak...hihi...eka comel, atin memey n aku...

No comments:

Post a Comment